Now I can fly.

Fick en trevlig kväll igår trots allt. Trevligt sällskap och film en lördag är inte heller helt fel faktiskt!
Somnade alldeles för sent dock, men men jag har ju ett par veckor att ta igen mig på så det är nog ingen fara!
Händer idag då? Pappa fick mig att lova att jag skulle åka och bortsa på min häst, trots att jag inte kan. Om man ska göra det så måste man göra det riktigt och till det (tro det eller ej) behöver man sin högehand! Alot! Aja får väl göra det i vilket fall.. Stackars goodie! Men jag tycker faktiskt inte att det är så kul med hästar när man bara får stå och klappa på dom =/ Jag vill rida och tävla ju!
Drömde en helt sjuk dröm i natt med, handla om min förra ponny Mistral. Känns verkligen som om jag svikit honom när jag sålde han.. Kämpade i sex år för att få den envisa trästocken och göra som jag ville och sista året när det äntligen gick som jag ville och mina mål blev uppnådda så sålde jag han. Pga en jädrans dum lagledare som fick mig att tappa intresset helt.. Men däremot en ponnys vilja var jag för envis att låta mig rubbas av.. konstigt! Jaja nu skulle han i vilket fall som helst aldrig kunna tävla dom klasserna igen, känns tråkigt att tänka att man lagt ner dom 6 åren i onödan. Men men man måste ju gå vidare förr eller senare. Har iallafall många roliga och galna minnen med den ponnyn! ;)
Han var ett bevis på att hästar faktiskt kan vara ganska smarta. Vilken häst kommer på att man kan bryta sig ut ur sin box, gå ut i foderkammaren och leta upp den godaste maten (som förövrigt hade lock och massa spärrar) sen bita loss spärrarna så kommer det allra svåraste - Ta bort locket. Men heter man mistral så letar man med nosen lite och hittar snart ett litet jack in i hinken och då är det bara att sätta tänderna i locket. Sen lägger man försiktigt ner locket på marken så inte matte hör... Sen är det bara att frossa, fort och så mycket som möjligt för snart ser dom en!
Många gånger man har kommit på han med sina små hyss!
Jaja nog om Mistral! Men saknar dig iallafall väldigt mycket!

Nu är det matdags nere, och ikväll blir det tacos. Helt underbart gott!
Ha en trevlig bakfylle-söndag! ;)

Kram J.

Misse                                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0