Rätt eller fel.

Rix Fm har någon eller kanske hade en liten debatt där man får ringa in och säga vad man tycker. Barn - Mobiltelefoner?
Väldigt delade meningar vad gäller den frågan. Själv tycker jag det är ganska bra, jag hade gett mitt barn en mobil helt klart. Bara gjort klart för honom/henne att man inte kan använda den hur som helst. Eftersom att det kostar ju ändå en hel del.
Vilket fall, det ringde in en man som berättade att Telenor har något slags famlijepaket där det ingår att man kan gå in och kolla var personen befinner sig när man har detta. Vilket alltså gör att hans 9 och 11 år gamla barn inte kan göra eller gå någonstans utan att pappa och mamma vet om det. Har det inte gått lite till överdift nu eller?
Jag menar, visst i ett läge som kanske tillexempel Engla, så kanske något liknande varit jättebra och faktiskt hjälpa till i sökandet (även om mobilen slängdes iväg) men som förslag nu då. Men är det verkligen rätt att föräldrar mer eller mindre ska kunna gå in och "spionera" på vart du befinner dig? Allt ska man väl ändå inte behöva berätta för sina föräldrar även om man inte är så gammal?
Hade jag fått reda på att mina föräldrar gjorde något sådant mot mig när jag var yngre så hade jag blivit riktigt förbannad på dom. Även om jag kan prata med mina föräldrar om det mesta och faktiskt berättar en hel del för dom som kanske inte andra skulle säga till sina föräldrar, så är det själva principen enligt mig..
Men men, som sagt för och nackdelar. Beror på i vilket syfte detta används, men i detta läget hoppas jag att dom stackars barnen lyssnade på radion (eftersom mannen även berätta att han inte sagt något till sina barn - Jätte praktsikt, vet vart dom är och hos vilka kompisar hela tiden.. ) hmm jag lider med er.

image206























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0