Shit happens, life goes on..

Okej, nu ska vi ta allt dethär alldeles från början. Eftersom det är en del som undrar vad jag gjort och så så ska jag ta mig tid att sätt mig och skriva ner detta. Obsevera att jag skriver det med endast vänsterhanden så kan bli en del stavfel kanske, men det får ni leva med.

Jo, för ca 2,5 månad sen var jag, Tina och Sina ute och partade lite.. verkligen en perfekt kväll med världens goaste förfest och ah allt var bara som det ska vara. Väldigt oplanerat, vilket oftast blir mest lyckat! Hehe
Vilket fall, ganska sena som vi var så drog vi först in till Tonic för att ta en drink till innan vi skulle vidare till Swing. Det var verkligen helt fullt med folk och fick en knuff i ryggen och ramlade lite framlänges och tog väldigt klantigt emot mig med fingrana på nått sätt. "aj det gjorde nog ont" tittade på handen och ja tummen satt väl så gott som i handen...
I ett sånt läge slår det en bara att det är något som kan göra ont, men nejdå ingen fara nu festar vi. Men efter att ha pillat lite med den en stund så.. ja.. började det känns.. ganska mycket med. Sluta med att pappa fick hämta oss och köra hem alla och åka direkt med mig till akuten.
Dom bara flina åt mig på akuten när jag skulle säga mitt personnummer kan jag säga inte direkt så man va i det skicket att man kan det utan att behöva tänka hehe.
Fick sitta och vänta/sova en stund (ett par timmar) innan vi kom in till läkarn som i princip bara titta på mig och sa " om jag känner på den tummen kommer jag få en spark mellan benen, men kan ge dig lite smärtstillande och skicka dig till röntgen" sagt och gjort..
hade väl inte behövt allt smärtstillande egentligen med tanke på vad jag gjort hela kvällen men men :)

Efter en lång väntan ännu en gång kom en sjuksköterska ut och sa till mig att åka hem "bilderna visa inget du får åka hem det är nog bara en stukning..." Jo men sure.. vad gör man

Ja iallafall efter 2,5 månad åkte jag tillbaka till läkarn eftersom jag haft ganska ont och så, hon tittade på vad läkarna skrivit om mina röntgenbilder som dom tog olycksdagen och det visade sig att det var inte alls en stukning utan både frakuter och lösa benbitar plus att en led i tummen var ah i princip helt väck. Kom till ortopeden som röntga och skicka mig till Sahlgrenska då dom inte hade en aning vad dom skulle göra.. och resten är ju historia eller nått.

Läkarna öppnade handen och det visade sig att den va ännu värre än vad man trott så dom har steloperat min stackars tumme =/. Men en bra sak finns det iaf, kommer inte ha ont av det nu iaf.

Så nu slipper jag förklara detta med hoppas jag iallafall :)
gipsad och sådär nu några veckor sen ska man ta ut stift och grejer.. men då behöver jag inte sövas.. dock tyckte jag det var ganska kul hehe.

Jaja nu har ni fått mycket att läsa, kan komma på nått annat "intressant" att skriva om då istället.. Kom hem i fredags ju efter många om och men det var en ganska lugn kväll. Egentligen har hela helgen varit lugn.. Men fick lite fint besök igår faktiskt.. alltid kul med tanke på att man blir ganska rastlös.. får inte köra bil eller nått. Idag har jag annars bara varit med pappa och lillebror i Knalleland sen upp och hälsa på Min Älskade Goodie som förståss är lika mysig som alltid. Sen hem igen och kollade på den helt otroligt söta filmen "föräldrarfällan" så mysig, Lindsay gör den så himla bra, och så ung! :)

Aja nu ska jag inte tråka ut er mer! Ha en bra kväll.

Kram J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0